Ledenvergadering - statutenwijziging

Tijd: 20:00 uur
Plaats:

Vestzaktheater Het Zwijnshoofd, Moeregrebstraat 18, Bergen op Zoom

De huidige statuten dateren uit 1981 en zijn derhalve 35 jaar oud. Om aan de thans geldende wettelijke bepalingen te voldoen en om werkzaamheden die de Vereniging al jaren ontplooit te kaderen, stelt het bestuur de leden voor geheel nieuwe statuten vast te stellen.

De belangrijkste wijzigingen ten opzichte van de huidige statuten zijn:

• de uitgebreidere omschrijving van het doel en de middelen van de vereniging (thans artikel 3, voorheen apart in artikel 2 (doel) en artikel 3 (middelen), en het werkgebied van de vereniging is omschreven als de gehele gemeente Bergen op Zoom.
  • tevens is gewijzigd dat de vereniging in de toekomst in en buiten rechte wordt vertegenwoordigd door 2 bestuursleden gezamenlijk. in plaats van thans drie bestuursleden gezamenlijk. Het is in de praktijk vrij onhandig gebleken om (soms op heel korte termijn) steeds 3 handtekeningen te moeten verkrijgen.
  • voorts zijn de nieuwe statuten in overeenstemming gebracht met de ANBI-eisen die door de belastingdienst gesteld worden. De ANBI-status geeft mogelijkheden voor het belastingvrij te schenken en deze schenkingen belastingvrij te ontvangen. Hoewel de vereniging (nog) geen ANBI-status heeft, is van deze gelegenheid gebruik gemaakt om de statuten in overeenstemming te brengen met die eisen.

Omdat de (huidige) statuten voorschrijven dat de statuten vóór de vergadering ter inzage gelegd worden vermelden wij hier dat de concept-statuten ter inzage liggen op het secretariaat van de vereniging, Dubbelstraat 20 te Bergen op Zoom.

Mochten er nog vragen zijn over deze statutenwijziging dan ziet het bestuur die graag tegemoet. (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 0164-242333)