Rijtuigweg

Behoud bomen en laanstructuur aan de Rijtuigweg

Groenstedelijke hoofdstructuurDe Rijtuigweg behoort tot de groenstedelijke hoofdstructuur.
Daar ga je doordacht, voorzichtig en transparant mee om.

De Vereniging Binnenstad heeft samen met bewoners deelgenomen aan overleg over de herinrichting. Een concept bomenplan kwam in dit overleg aan de orde. Het verbaasde ons dat daarna zonder verdere communicatie een plan om veel bomen te kappen werd gepresenteerd. Ook zou de laanstructuur komen te vervallen

Waarom deze keuze is gemaakt is ons niet duidelijk. We hebben nog geen zicht op de onderzoeksrapporten. De Welstands-/Monumentencommissie overigens ook niet, nadat 2x hierom is gevraagd.  De Vereniging Binnenstad is verontrust en verontwaardigd over deze gang van zaken en de wijze van communicatie.

Veiligheid, wensen van de belanghebbenden, groenstedelijke hoofdstructuur

We willen graag een goed advies kunnen geven dat tegemoetkomt aan de veiligheid, de wensen van de bewoners en de groenstedelijke hoofdstructuur.

De vereniging opteert voor behoud en herstel van de laanstructuur. Op het gedeelte tussen de Burgemeester Stulemeijerlaan en Mariniersstraat kunnen zoveel mogelijk bestaande GEZONDE bomen worden behouden en op het resterende deel aan beide zijden van het middenveld bomenrijen in een laanstructuur.