Activiteiten

De Vereniging Binnenstad volgt de ontwikkelingen in de binnenstad van Bergen op Zoom. Gevraagd en ongevraagd geeft ze informatie, adviezen en ideeën. De Vereniging tracht invloed uit te oefenen op overheid, bedrijven, instellingen en particulieren. Ze wil daarmee bereiken dat er een beleid wordt gevoerd dat strookt met de doelstellingen van de Vereniging. Ze doet dat door deel te nemen aan inspraakprocedures en informatiebijeenkomsten, voorstellen te publiceren, lezingen en excursies te organiseren, verzoekschriften in te dienen en beroep aan te tekenen tegen bepaalde beslissingen.

Bijeenkomsten
De Vereniging heeft een kerngroep die maandelijks met het bestuur bijeenkomt. Jaarlijks is er een ledenvergadering. Na afloop daarvan vindt een presentatie, lezing of workshop plaats over actuele zaken. Deskundigen op dat gebied worden daartoe uitgenodigd. Het zal niet de eerste keer zijn dat de gastspreker later een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling van onze gemeente.