Voorstellen

De Vereniging Binnenstad, indiener van voorstellen en plannen

De Vereniging Binnenstad heeft ook verder uitgewerkte voorstellen en plannen ingediend bij de gemeente. De voorstellen komen vaak, soms vele jaren later, in aangepaste vorm terug in gemeentelijke plannen. Een voorbeeld:

De Gevangenenpoort

Art Impression LievevrouwepoortAl in 1996 deed de vereniging een voorstel om de omgeving van de Gevangenenpoort opnieuw in te richten om de historische verbinding tussen de binnenstad en het havenkwartier te verbeteren en daarmee de abrupte doorsnijding door de Westersingel af te zwakken.

Als de herinrichting van de Westersingel opnieuw actueel wordt, zal de vereniging er voor pleiten belangrijke (historische) componenten uit haar voorstel op te laten nemen in het gemeentelijke plan. De art-impression dateert uit 1996